Selamat Datang Ramadhan

Pejam celik, pejam celik hari ini dah hari ke empat kita menyambut bulan Ramadhan. Sungguh pantas masa berlalu. Setahun yang lalu kita masih mentah.. dan kini kita makin dewasa dalam mengharungi kehidupan.Namun kehidupan mestilah diteruskan. Yang kurang kita pertingkatkan, yang lebih kita perelokkan, barulah kehidupan kita akan menjadi lebih sempurna dari hari ke hari.. Insya Allah… Hakikat sebagai pelajar teknikal, bulan Ramadhan ini terlalu banyak cabaran yang terpaksa dialami.. dengan kerja – kerja amalinya yang memeritkan, dengan tugasan -tugasan yang perlu diselesaikan..  tapi dugaan itulah yang mengajar kita akan erti kehidupan.

Yang sedang menjalani Latihan Industri.. kerja – kerja perlu diselesaikan. Siang malam.. memenuhi tuntutan waktu.. yang penting.. cuba bertahan dari berbuka puasa.. berbuka hanya apabila tiba masanya.. sekiranya mampu la… kerana untuk membayarnya nanti takut tidak berkemampuan..

Akhir kata, Selamat Menyambut Ramadhan Al Mubarak. Semoga tahun ini ramadhan yang disambut lebih berkat dan lebih mendekatkan diri kita Pencipta. Sehingga bertemu dilain bicara.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s